9.1.10

дори не знам какво заглавие

Вчера се наложи дядо ми, който е на 87 години (да е жив и здрав!) да отиде на лекар. Знаейки, че се чака в студени коридори сред кашлящи хора поне по два часа, за да бъдеш приет от джипито си, се опитах да действам смислено и разумно - обадих се да запазя час. Лекарката изумено ме попита - "Какъв час, аз не работя с часове!". След внимателно направеното ми предположение, че така биха се предотвратили до известна степен опашките пред кабинетите, а и все пак става въпрос за възрастен човек, тя изчурулика - "Няма проблем, няма проблем, идвайте,ще ви взема." "Взе ни" след два часа, естествено!

Садисти ли са личните лекари? Може би обичат пред кабинета им да се тълпят нещастни хора...

5 коментара:

  1. В Китай има разбиране, че колкото повече пациенти има един доктор, толкова по неспособен е той..., а у нас пациентите вече се квалифицират като клиенти, колкото повече, толкова по-добър е лекаря. Да сме здрави :)

    ОтговорИзтриване
  2. Не разбирам какви хора сте...
    Аз като влезна в сграда с администрация, почвам да крещя още на пазачът-информация или първият служител, който срещна....така докато стигна до вратата, която търся, слухът за мен се е разнесъл и всички ме очакват!
    Вкл и при лекари така трябва!
    А да споменавайте на висок глас и нагло, че сте синът/дъщерята на .... името на баща ви! Обикновено тези търтеи са неграмотни, но са чували, че децата на някои се ползват с привилегии....та не са сигурни, дали вие не сте тези деца!
    ;)

    Помага! Повярвайте ми!

    Даже най-добре, следващият път направо пререждате опашката или отивате на произволно гише и заявявате: - Добър ден. Аз съм синът/дъщерята на *******. Трябва до 15 да ...еди какво си.
    Ако случайно ви кажат да идете на друго място:
    - Нямам време. Ще те чакам ей на това столче. Давай по-бързо, че закъсняхме!



    ....с техните камъни - по тяхната глава!

    ОтговорИзтриване
  3. Да, има нещо нередно и гнило в това пациентът да се вижда като клиент...

    ОтговорИзтриване
  4. @мadwizzard: не знам дали съм способна на подобно изпълнение :). а и това е само тактическо, а не стратегическо разрешение на проблема...

    ОтговорИзтриване
  5. Разбирам те, но според мен въвеждането на часове с нищо не би облекчило последиците от факта, че на един лекар се падат твърде много пациенти.
    Мен преди 20 години системата със записване на часове ме отказа от държавното зъболечение. Макар че ходя на профилактичен преглед горе-долу редовно, случва ми се да ме заболи зъб внезапно. И тогава ми се случи - и ми предложиха час след 3 (три) седмици. Казах "благодаря" и потърсих частник.
    Но с лекарите не е толкова просто и не мога да го измисля как трябва да бъде.

    ОтговорИзтриване