16.3.09

защо отидох в King's Lynn

Прекарах лятото и есента на 1997 година превивайки гръб над ягодовите поля в Англия. Някои от пътуванията ми в тази вълшебна страна разкриват интересни аспекти на туристическата мотивация и по-специално pull-факторите.

1. King's Lynn. Не съм сигурна, че някой друг е посетил това малко градче единствено заради името му. Хубаво е да си в град със същото име като твоето. А и това King's отпред!

2. Gloucester. Решителна роля в избора ми изигра стихчето от филма "Вчера" :

Доктор Фостър тръгнал за Глостър,
В поройния дъжд запътил се сам.
Но паднал в локва и цял се измокрил,
така и не стигнал дотам.

Самият Глостър (както и Кингс Лин) нищо особено не ми предложи, но пък пътуването беше невероятно - заваля дъжд, като по поръчка. Изместване на центъра на туристическото преживяване към пътуването, а не престоя. Лин тръгнала за Глостър!

3. Land's End. Просто не устоях на изкушението да видя края на Земята! Който се оказа британският рай на сърфистите. Но пък и отправна точка за мини пътешествия до свещени камъни от Бронзовата епоха (Men-an-Tol, например).

Какво ли не прави името!

п.п. Самоанализът не е най-добрият научен метод, но е толкова забавно!

P.S. I am an allocentric serendipitous FIT (free independent traveller). If most tourists were like me, tour operators would go bankrupt!

1 коментар:

  1. Напомни ми как преди три години отидох до Аликанте. Бях на един курс в курортно селище на 50-тина километра от там. Планът ми беше да отида до съседния град Бенидорм с автобус, да де, ама не намерих спирката, тръгнах по магистралата и когато се усетих, бях извън града. И си казах - Бенидорм е на 4-5 километра, колко му е. Та вървя си аз по магистралата и край мен минават тирове с бясна скорост. Вървя час, вървя два - няма Бенидорм. Аз май бях тръгнала по някаква обиколна магистрала. После Бенидорм се появи, ама аз пропуснах две отбивки, защото мислех, че магистралата ще влезе в града. Като схванах, че няма изгледи да влезе, свих по една отбивка и влязох в града. Питах за автогара, но се оказа, че гарата била наблизо. Качвам се на влака и питам кога да сляза за Аликанте, един чичко ми каза, че има време и ще ми каже. По едно време вика - тук трябва да слезеш и да се качиш на друг влак. Аз се уплаших - сама, някъде в Испания, а някакъв мъж ме кара да слизам от влака. Пък и испански не знам хич. Слязох, онзи ме качи на друг влак, по някое време слезе и аз се успокоих. Качи се момиче, което беше почти двойничка на Пенелопе Круз. Седи си срещу мен и аз си казвам - каква латиноамериканска хубост. Дойде Аликанте, слязох от влака и тази взе, че ме заговори. Оказа се... румънка, работеща в Аликанте. Дори ме поразходи малко из града. После, понеже умирах от глад, намерих ресторантче, което да изглежда испанско и западнало и в него имаше една жена, която приличаше на стара проститутка от разказ на Маркес. Ядох голямо парче риба в метална чиния. После тръгнах да се разхождам, купих си една пола, а продавачът налиташе да ме целува, платих и избягах. После купих малко други подаръци, после попаднах на най-приятното място в Аликанте (крайбрежната алея) и вече трябваше да си ходя, а автобусът, на който се качих, ме закара... директно до хотела ми. А вечерта в хотела имаше купон и припаднах, докато танцувам (тоест - докато се въртя с новата пола, за да ме снимат), но бях толкова щастлива. По-невероятно преживяване не съм имала.

    Та постът ти ми напомни моето ходене до Аликанте, защото аз се замъкнах до там сама най-вече заради стихотворение на Жак Превер.

    ОтговорИзтриване